28 Şubat 2011 Pazartesi

Lighthouse of Alexandria, Egypt



dünyanı Bu mucize Mısır'da İskenderiye kenti kıyısındaki hemen Pharos adasında yer oldu. The great Lighthouse served to guide the sailors that traveled to the city founded by Alexander the Great. Büyük Feneri Büyük İskender tarafından kurulan kente gitti denizciler rehberlik yaptı.

The Lighthouse of Alexandria worked by 15 centuries and it was the last of the six lost wonders of the ancient world that disappeared. İskenderiye Feneri 15 asırların çalıştı ve kayboldu antik dünyanın altı kayıp harikasından son oldu. It was one of the greatest architectural feats of the antiquity. Bu antik büyük mimari kahramanlık biriydi.

Besides, the Lighthouse was the only wonder that was constructed with practical purposes; since it helped seafaring ships to find the harbor safely. Yanı sıra, Deniz Feneri pratik amaçlar ile inşa edilmiştir sadece merak vardı; güvenli bir şekilde limana bulmak için gemi denizcilik yardımcı beri. The lighthouse served also as a military lookout for approaching enemy ships and a tourist balcony, because it had two observation platforms. Bu iki gözlem platformu olduğu için deniz feneri, düşman gemileri ve turist balkon yaklaşan bir askeri gözetleme olarak da görev yaptı.

The Lighthouse had two beacons near its summit. Deniz Feneri zirvesinde yakın iki işaretleri vardı. At night a great bonfire generated the light and during the day a great mirror made with a concave disc of polished metal, reflected and directing the sun rays. Geceleyin büyük bir şenlik ateşi ve hafif oluşturulan gün boyunca büyük bir ayna parlak metal bir içbükey disk ile yapılan, yansıyan ve güneş ışınları yönetti. The colossal building was constructed with large blocks of light colored stone and it was composed by 3 basic structural elements: a rectangular base, an octagonal midsection and a cylindrical upper section where the beacons were. Devasa bina ve açık renkli taş iri bloklarla inşa edilen bu 3 temel yapı elemanları tarafından bestelenmiştir: dikdörtgen bir kaide, sekizgen midsection ve işaretleri vardı silindirik bir üst bölüm. Access to the entrance was up a long vaulted ramp, from which a spiral staircase led up to many chambers which were used probably by beasts of burden to carry fuel for the fire of the beacons. giriş erişim hangi bir döner merdiven işaretlerinin yangın için yakıt taşımak için yük hayvanları tarafından muhtemelen kullanılan birçok odalarına kadar yol uzun tonozlu rampa yukarı oldu. According to ancient stories the lighthouse could be seen from up 35 miles (56 Km) away and according other legends, the light of the beacons could burn enemy ships, but this legend is very difficult to believe. fener 35 mil (56 km) uzaklıkta ve diğer efsaneler göre itibaren görülebilir eski hikayeye göre, işaretlerinin hafif ama, düşman gemileri yakmak olabilir bu efsane çok inanmak zordur.

It believes that the Lighthouse was between 330 and 600 feet (100 – 180 m) height and it was the highest building of the world except the Great Pyramid of Giza. (- 180 m 100) yüksekliği ve Giza Büyük Piramit dışında dünyanın en yüksek binası oldu bu Deniz Feneri 330 ve 600 metre arasında olduğunu inanıyor. Some texts mentioned a statue which was placed at top of the lighthouse and a poet named Poseidipos of Pella who lived in Alexandria in the III century BC, wrote talking about a statue depicted Zeus the Savior which was accompanied by Poseidon the Lord of the Sea Bazı metinler tasvir bir heykel söz yazdı, fener üst ve BC III yüzyılda İskenderiye'de yaşamış Pella ve Poseidipos adında bir şair de yerleştirildi bir heykel söz Zeus Poseidon tarafından Deniz Lord eşlik etti Savior
History Geçmişi

The construction of the Lighthouse probably started in the III century BC by order of the governor Ptolemy I Soter who was one of the generals of Alexander the Great and the first ruler of Greek origin. Deniz Feneri inşaatı muhtemelen Büyük İskender'in generallerinden ve Yunan kökenli ilk hükümdarı biriydi vali Ptolemy I Soter emriyle III yüzyılda başladı. The construction of the impressive building was finished by the son of the Hellenic general Ptolemy Philadelphos around 285 BC. etkileyici bina inşaatı 285 M.Ö. Yunan genel Batlamyus Philadelphos oğlu tarafından tamamlandı.
Replica of the Lighthouse of Alexandria
Replica of the Lighthouse of Alexandria İskenderiye Feneri Replica

The designer and constructor of the Lighthouse was the architect Sostratus who was forbidden by Ptolemy to put his name on his work as it was traditional. Tasarımcı ve Deniz Feneri yapıcı geleneksel olduğu gibi eserleri onun adını koymak Ptolemy tarafından yasaklanmıştı mimar Sostratus oldu. Nevertheless, the architect wrote an inscription on the base's walls:”Sostratos of Dexiphanes the Cnidian to Saviour Gods for the seafarers”. Yine de, mimar baz duvarları üzerinde bir kitabe yazdı: "Dexiphanes of Sostratos Cnidian Kurtarıcı Tanrılar denizciler için". The inscription was hidden under plaster layer, covered by another inscription in honor to Ptolemy; but after some centuries the plaster off and the name of the architect was revealed. Yazıt Ptolemy onur başka bir yazıt kaplı, sıva tabakasının altında gizli olan, ancak bazı yüzyıllar sonra sıva kapalı ve mimarın adı ortaya çıktı.

During its three first centuries the Lighthouse was used mainly with practical purposes. Üç ilk yüzyıllarda Feneri pratik amaçlar esas olarak kullanılmıştır. By the first century AD in the Roman time the Lighthouse served mainly as a landmark or day beacon. Deniz Feneri bir dönüm noktası veya gün ışığı gibi ağırlıklı olarak hizmet Roma zamanında ilk yüzyılda By.

In 796 the Lighthouse would have lost its upper storey and 100 years later the sultan Toulun (868-884) built a domed mosque on the summit. 796 yılında Deniz Feneri üst katlı ve 100 yıl kaybedecekti sonra padişah Toulun (868-884) zirvesinde kubbeli bir cami inşa etti. By 950 several cracks began to appear in the walls of the tower. 950 ile birkaç çatlak kule duvarlarında görünmeye başladı.

The Lighthouse dominated the Harbor during many centuries, in 1183 the Muslim traveler Ibn Jubayr visited Alexandria and described the Lighthouse thus: “Description of it falls short, the eyes fail to comprehend it, and words are inadequate, so vast is the spectacle”. "Bunun açıklaması yetersiz kalıyor, gözler onu anlamak için başarısız ve sözcük, çok büyük gözlük olan yetersiz" Deniz Feneri İbn Jubayr İskenderiye ziyaret etti ve böylece Feneri açıklanan Müslüman gezgin 1183 yılında, yüzyıllar boyunca Harbor hakim.

Unfortunately two earthquakes in 1303 and 1323 damaged seriously the tower; according to the Arab traveler Ibn Battuta, in this time, it could not enter into the ruins of the Lighthouse. 1303 ve 1323 yılında ne yazık ki iki deprem ciddi kule hasarlı;, bu süre içinde, bu Deniz Feneri harabe haline giremeyen Arap gezgin İbn Battuta göre. In 1480 the remains of the Lighthouse finally disappeared, since the Sultan of Egypt Qaitbay, used several stones of the Pharos to build a fort, therefore several stone blocks of the Lighthouse can be seen in the walls of the Fort Qaitbey, these stone blocks are clearly visible because of their big size compare to the other blocks of the walls. 1480 yılında, nihayet Mısır Qaitbay Sultanı beri kayboldu, Deniz Feneri kalıntıları bir kale inşa etmek Pharos çeşitli taşlar kullanılmış, Deniz Feneri bu nedenle birkaç taş bloklar Fort Qaitbey duvarlarında görülebilir, bu taş bloklar açıkça büyük boyutları nedeniyle görünen duvarların diğer bloklara karşılaştırın.

Recently in 1994 a scuba-diving expedition leaded by the archeologist Jean Yves Empereur found many blocks belonged to a great building submerged in the seafloor of the harbor of Alexandria. Yakın zamanda arkeolog Jean Yves Empereur bir dalış seferi kurşunlu 1994 yılında daha çok blok İskenderiye limanının deniz tabanından gömülmüş büyük bir yapıya ait bulundu. Probably these blocks were part of the legendary Lighthouse. Muhtemelen bu blokların efsanevi Feneri bir parçasıydı. Nevertheless, many academicians think that these blocks belonged to other buildings because the original blocks of the Lighthouse would have been recycled to build other constructions as usually Egyptians did. Bununla birlikte, birçok akademisyen Deniz Feneri orijinal blokları olarak genellikle Mısırlılar yaptım diğer yapılar inşa etmek için geri dönüşümlü olurdu çünkü bu blokları diğer binalara ait olduğunu düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder