28 Şubat 2011 Pazartesi

Christ the Redeemer statue (Brazil)



Kurtarıcı İsa Heykeli Corcovado Dağı'nın tepesinde yer alır. The entire monument of statue of Christ the Redeemer is 38m high with the statue accounting for 30m and overlooking the city of Rio de Janeiro is one of the tallest statues in the world; the span from finger tip to fingertip is 28m and there is a small chapel housed in the base. Kurtarıcı İsa heykeli ve tüm anıt 38m 30m için heykel muhasebe ve Rio de Janeiro şehrine bakan yüksek dünyadaki en yüksek heykel biridir ve parmak ucu ile parmak ucundan span 28m orada küçük bir baz muhafaza şapel.

The reason why it was built was to show that Christ loves all. inşa edildiği nedeni Mesih'in tüm seviyor göstermekti. In Portuguese, this iconic monument is known as Cristo Redentor. Portekizce, bu ikonik anıt Cristo Redentor olarak bilinir. Christ the Redeemer was designed by a French sculptor by the name of Paul Landowski and a local engineer named Heitor da Silva Costa was chosen to supervise the entire construction. Kurtarıcı İsa tüm inşaat denetleyecek seçildi Paul Landowski adını ve Heitor da Silva Costa adlı yerel bir mühendis tarafından bir Fransız heykeltıraş tarafından tasarlanmıştır. The statue was built not out of steel but from reinforced concrete as that was considered a more suitable material for the cross shaped statue. Heykel değil dışarı çelik ancak bu kadar haç şeklindeki heykel için daha uygun bir malzeme olarak kabul edildi betonarme inşa edilmiştir. The external caps of the idol were constructed in soapstone due to the resistance of this material to the extreme time and also due to its malleability. idol dış kapakları aşırı zaman bu malzemenin direnci nedeniyle ve dövülebilirlik ayrıca nedeniyle sabuntaşı için inşa edildi.

The statue of Christ the Redeemer can be accessed by the 2.4 meter Corcovado Railway that has the capacity to hold 360 passengers every hour. Kurtarıcı İsa heykeli 360 yolcu saatte tutmak kapasitesine sahip 2,4 metre Corcovado Demiryolu tarafından erişilebilir. The trip by rail is approximately 20 minutes and leaves the base each half hour. tren ile yolculuk yaklaşık 20 dakika ve taban her yarım saatte bırakır. From the road or the train terminal Christ the Redeemer statue is reached by 222 steps. karayolu veya tren terminalinden Kurtarıcı İsa Heykeli 222 adımlarla ulaşılır. For those not wishing to make the arduous trek up the mountain, reaching the statue is possible by escalators and elevators. olanlar için yürüyen merdivenler ve asansörler ile mümkün heykeli ulaşan dağ kadar çetin trek yapmak isteyen değil.

Christ the Redeemer is one of the tourist attractions that every year attracts to more and more visitors. Kurtarıcı İsa her yıl daha fazla ziyaretçi için çeken turistik biridir. The best time to visit the Christ the Redeemer statue is late afternoon or evening when you can enjoy the splendour of the setting sun while taking in one of the most important landmarks in the world. Iyi zaman Kurtarıcı İsa Heykeli ikindi ve akşam dünyanın en önemli yerlerinden biri olan çekerken batan güneşin ihtişamı keyfini ziyaret etmek.
History Geçmişi

The history brings over of the construction of Christ's Redeemer statue begins in the century XVI, when the Portuguese gave the name of “Corcovado Mountain”, to one of its more impressive mountains an allusive name to its form hump. onun daha etkileyici dağ şeklini kambur bir kinayeli isim birine, Portekizce "Corcovado Dağı" adını verdi yüzyıldan XVI, başlar geçmişi İsa'nın Kurtarıcı İsa Heykeli inşaatının getiriyor.

In 1924, Don Pedro personally drove to the first official expedition to the Corcovado Mountain, this expedition end with the opening of an accessible raise to the above mentioned mountain. 1924 yılında Don Pedro bizzat Corcovado Dağı, yukarıda bahsedilen dağ erişilebilir bir zam açılması ile bu sefer bitirmek için ilk resmi seferine gitti. Then in 1859 the father Vincentian Pedro Maria Boss came to Rio de Janeiro and was struck by the mysterious beauty of the Corcovado Mountain and suggested the construction of a religious monument in honour of Princess Isabel, who in 1921 gave way for the idea of a great statue of Christ. Daha sonra 1859 yılında babası Vincentian Pedro Maria Boss ve Rio de Janeiro geldi Corcovado Dağı'nın gizemli güzelliği vurdu oldu ve 1921 yılında büyük bir fikir için yol verdi Princess Isabel, onuruna bir dini anıt yapı önerdi İsa'nın heykeli.
İsa Mesih Heykeli
Christ the Redeemer Kurtarıcı İsa

From 1859 to 1921, Don Pedro gave his consent for the building of the Corcovado Railroad line between Cosme Velho and Paineiras. 1921 1859 yılları arasında, Don Pedro Cosme Velho ve Paineiras arasında Corcovado Demiryolu hattının inşası için onun onayı verdi. After a hard competition, the project by the engineer Heitor da Silva Costa is chosen and in September, a national fundraising campaign for the works is organized. sert bir rekabetin ardından, mühendis Heitor da Silva Costa tarafından proje seçilmiş ve Eylül ayında çalışmaları için ulusal bir bağış toplama kampanyası düzenlenmiştir.

Finally, in 1927, the construction of the statue begins after models of diverse sizes had been constructed. Nihayet, 1927 yılında, heykel yapımı farklı boyutlardaki modeller inşa edildikten sonra başlar. All calculations were done by Coast Hisses, helped by Pedro Viana and Heitor Levy, which during the years of construction, resided in a shed of wood at the foot of the monument. Tüm hesaplamaları anıtın dibinde ahşap bir barakada ikamet inşaat yılları sırasında Pedro Viana ve Heitor Levy tarafından yardım Coast hisses, tarafından yapıldı.

All the necessary work material and workers who participated in the construction of the Christ statue were transported to Corcovado by the trains from the railroad that links the street Cosme Velha, which today functions as a tourist train to the top. Gerekli tüm çalışmaları malzeme ve işçi İsa heykelinin yapımı katılan üst turistik bir tren gibi sokak Cosme Velha, bugün fonksiyonları bağlantılar demiryolu gelen trenler tarafından Corcovado götürüldüler. The train was the first in Brazil appointed exclusively to transportation of tourists and also the first train to work by electricity. Tren Brezilya'da turist taşıma sadece ve de elektrik ile çalışan ilk tren atanan ilk kişi oldu.

The monument was inaugurated on October 12, 1931. Anıtın 12 Ekim 1931 tarihinde açıldı. The final design of the monument was of the artist Carlos Oswald and the person in charge of realizing the sculptress was the Frenchman Paul Landowskitura. Anıtın nihai tasarım ve sanatçı Carlos Oswald idi heykeltraş fark sorumlu kişi Fransız Paul Landowskitura oldu. The monument to Christ, the Redeemer on the Corcovado Mountain is one of the biggest déco sculptures in the world. Christ, Corcovado Dağı üzerinde Kurtarıcı için anıt dünyanın en büyük déco heykeller biridir. Up to today, several reforms have been completed to assure the quality of the Christo Redeemer. Bugüne kadar, çeşitli reformlar Christo Halaskar kaliteyi sağlamak için tamamlanmıştır. Lighting has been added, and the latest renewal of September 2002 is the addition of a panoramic elevator and motorized staircase to ease the difficulty for elderly persons. Aydınlatma ve eklenmiştir Eylül 2002 son yenileme panoramik asansör ilavesi ve yaşlı insanlar için zorluk kolaylığı motorlu merdiven meydana gelir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder